Зміївський ЗДО №2
Харківська область, Чугуївський район

Стратегія розвитку

Стратегія розвитку  КЗ "Зміївський ЗДО №2" на 2021-2026

Комунальний заклад

"ЗМІЇВСЬКИЙ   ЗАКЛАД  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА - САДОК) №2" ЗМІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ"

 

                   ЗАТВЕРДЖЕНО

                   Педагогічною радою      

                                                                                                    Протокол № 3  від  26.02.2021 р.

ЗМІСТ

 

ВСТУП…………………………………………......................…..................................3

1. Паспорт Програми розвитку ……………...................………….........................4

2. SWOT–аналіз діяльності ЗДО.......................…………….…….….....................6

3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО………….......................................................…….…........................................8

4. Проекти з реалізації завдань програми…………………….............................10

І. Проект «Здоров’язбережувальне середовище»……………………….............10

II. Проект «Кадри»………………………………………………………......................11

III. Проект «Науково-методичне середовище»…………………………................12

IV. Проект «Виховання і розвиток особистості»………………………..................13

V.Проект «Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу»…………………………………………………………………………............15

VI. Проект «Заклад дошкільної освіти – сім’я»………………………....................16

VІІ.Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»…………………….................17

ВСТУП

 

Перспективний план розвитку освітньо-виховної системи ДНЗ визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної системи ДНЗ.

Планування розвитку освітньо-виховної системи ДНЗ до 2021 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ДНЗ, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах міста.

Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу ДНЗ, де створені умови для самореалізації кожної особистості.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ДНЗ. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності дошкільного навчального закладу потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників навчально-виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Програма розвитку дошкільного навчального закладу визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників навчально-виховного процесу.

1. Паспорт Програми розвитку

 

Назва

Програма розвитку

Підстава для розробки програми

Необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу

Нормативно-правова база

· Конституція України; · Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року; · Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; - «Про захист персональних даних».  · Розпорядження Кабінету Міністрів України:від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; · Накази Міністерства освіти і науки України: - від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; - від 01.10.2010 № 912

Розробники Програми

Комунальний заклад "Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області"

Авторський колектив

 Завідувач -   БОНДАРЕНКО Ю.В.

Вихователь-методист- НОСИК Н.І.

Учасники програми

Трудовий колектив   закладу   , навчальні заклади міста, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.

Мета

Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності

Завдання

- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в  закладі;

- здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;

-  забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

- удосконалити зміст науково-методичної роботи;

- розвиток профільного спрямування закладу;

- створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

- оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.

Терміни реалізації

 

2021 – 2026 роки

Структура Програми

Вступ

1. Паспорт Програми.

2. SWOT- аналіз

3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку  закладу  дошкільної освіти 

4. Проекти з реалізації завдань Програми

Ресурсне забезпечення

Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.

Загальні характеристики  закладу дошкільної освіти

 

 

Юридична адреса : 63401 , Харківська область, Чугуївський район, м. Зміїв, вул. Залізнична, 61

Загальна площа земельної ділянки 2, 5  га. (обладнано 12 дитячих майданчиків , фізкультурний майданчик площею, в наявності «міні – огород» (18 м), та сад  (площа зелених насаджень - 4132  м) та площа ділянки , вкрита твердим покриттям - 4123 м2)

Заг площа 2967,4 м,  спортивна зала- 60,5 м2, музична зала - 67м2

Проектна потужність ЗДО 225 дітей.

Штатний розпис відповідає вимогам типового. Кількість працівників: педагогічних 29, обслуговуючого персоналу 34.

Заклад працює за гуманітарним пріоритетним напрямком

Організовано гурткову роботу на безоплатній основі.

Основні етапи реалізації Програми

 

І етап: організаційно-мобілізаційний – березень- травень 2021 р.:

- діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми.

II етап: реалізації програми - 2021-2026 рр.

Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій.

III етап:аналітико-прогнозуючий - січень –серпень 2026 р.

Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу.

Проекти з реалізації Програми розвитку  ЗДО

 

І Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

II Проект «Кадри»

III Проект «Науково-методичне середовище»

I V Проект «Науково-методичне середовище»

V Проект «Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу»

VI Проект «Заклад дошкільної освіти – сім’я»

VІІ Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»

Очікувані результати

Основними результатами програми розвитку  ЗДО будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:

- створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;

- сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;

 -підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

- сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;

- в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;

- раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу

- створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної, практичної  та психологічної підготовки педагогічних кадрів ·

- буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;

- буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;

- буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.

Контроль, корекція й оцінювання програми

Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

 Завантажити повну версію 

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/37083543/32575f716def83096a741edca6ac54c0.doc

Логін: *

Пароль: *